حسین

تبلیغات
کلمات کلیدی
پیوندهای روزانه
پیوندها

میان افزار

چهارشنبه, ۸ آذر ۱۳۹۱، ۱۲:۰۴ ق.ظ
میان افزار چیست ؟

 

برای مدیریت هر سخت افزار نیازمند یک سیستم مدیریتی هستیم که توانایی مدیریت و زمانبندی اجرا و کنترل فرآیندها و پردازش ها را داشته باشد. در مدل های پیشرفته (مانند انواع کامپیوتر، برخی از مدل های گوشی موبایل) نام این سیستم مدیریتی سیستم عامل و در مدل های ساده تر (مانند انواع پخش کننده موسیقی، انواع ساده گوشی موبایل) نام آن Firmware یا به عبارتی، میان افزار است.

در انواع پیشرفته، کار میان افزار ترجمه دستورات نرم افزاری به زبان قابل فهم برای سخت افزار و در انواع ساده تر، مثلاً در یک پخش کننده موسیقی، تفسیر فرامین صادرشده از طریق دکمه و درخواست اجرای فرمان مورد نظر از سیستم یا مدارات موجود در دستگاه است.

محل دقیق میان افزار کمی بالاتر از سخت افزار است. در واقع می توان اظهار داشت اولین نرم افزار مرتبط (یا حتی تنها نرم افزار) با سخت افزار، میان افزار است.

میان افزارها را در کارگاه یا کارخانه به وسیله دستگاه هایی به نام Emulator در حافظه های قابل برنامه ریزی و فقط خواندنی موسوم به PROM قرار می دهند. در واقع این حافظه ها را به وسیله Emulator برنامه ریزی می کنند. یک نمونه از انواع این حافظه ها همان بایوس کامپیوتر است که میان افزاری را (همان تنظیمات بایوس) نیز اجرا می کند. گاهی ممکن است در زمان طراحی و تولید این میان افزارها (که در مرحله طراحی و تولید گهگاه به اندازه یک برنامه سنگین محاسباتی زمان بر هستند) مشکلاتی به وجود آید که تنها در زمان عملکرد مشخص شوند. از این رو تولیدکنندگان سخت افزار مرتباً به بررسی میان افزارهای نصب شده اقدام می کنند و در صورت وجود خطا یا ایراد نرم افزاری، اقدام به برطرف کردن آن ایراد می کنند و نسخه به روزشده آن میان افزار را منتشر می سازند.

۹۱/۰۹/۰۸
حسین جنت

نظرات  (۱۶)

سلام کلا وب پر محتوائی دارین آقا حسین تبریک میگم
۰۸ آذر ۹۱ ، ۱۹:۲۱ سپیده نصیری
سلام خسته نباشی واسم جالب بود چون تا حالا اسمش رو هم نشنیده بودم
۰۹ آذر ۹۱ ، ۱۰:۲۹ نمونه های مازوچی
سلام

میشه خواهش کنم به وب ما هم سری بزنید

خوشحال میشیم
منتظرتون هستیم
سلام...خسته نباشین با اجازتون من لینکتون کردم خوشحال میشم شمام منو جزو دوستاتون بدونین..ممنون
توضیحتون کامل بود ممنون.
salam
فقط خدامیداند زنگ آخر دنیا کی به صدا در می آید!!! خدا کند آن روز که آخرین زنگ دنیا
می خورد روی تخت سیاه قیامت اسم تو را جزء خوبها بنویسند و جلوی اسمت هزار
ستاره آفرین بگذارند ... خدا کند حواست بوده باشد و زنگ های تفریح آنقدر توی حیاط
نمانده باشی که حیات یادت رفته باشد ! خدا کند دفتر زندگی ات را جلد کرده باشی و
تکلیف آدم بودنت را روی صفحه ی رهایی ازابدیت نوشته باشی که دنیا چرک نویسی
بیش نیست...! خدا می داند زنگ آخر دنیا کی می خورد!!! آنوقت است که می فهمی
عجب سؤال سختی است دنیا ... سؤالی که یکبار بیشتر نمی شود به آن جواب داد!!!
سؤالی که اگر به آن دل ببندی جوابش یادت می رود....
۱۲ آذر ۹۱ ، ۰۰:۳۱ گرنام ما ندانند ... بگذا رتا ندانند
عشق ؟
۱۳ آذر ۹۱ ، ۱۱:۳۲ وبلاگ کامپی.تر 91 سفیر دانش ایلام
سلام لینک شدید.
لطفا ما را هم لینک کنید.
وبلاگ دانشجویان کامپیوتر سفیر دانش
من این شب زنده داری را دوست دارم


من این پریشانی را دوست دارم

بغض آسمان دلتنگی را دوست دارم

گذشت و دلم عاشق شد

بیشتر گذشت و دلم دیوانه ات شد

من این دیوانگی را دوست دارم

چه بگویم از دلم

چه بگویم از این روزها

هر چه بگویم

این تکرار لحظه های با تو بودن را دوست دارم
.................................................................
آرامش دلم آی تک جون

آپم
۱۴ آذر ۹۱ ، ۱۳:۲۲ ღ♣♫ سپید♣♫
دیگر کمتر “اشـــکــ \" میـ ریزمـ ...!
دارمـ \" بُــــــــزرگــ \" میـ شومـ
یا \" سنـــــــگـــ \".... !!!
خـــــــــــــــدا میداند


"آپـــــــــــــــــــــــــمـ با کلـــــــــــــــــــــی جملـــــــــــــــهـ باحال"
نظر یادتون نره هاااااا
۱۴ آذر ۹۱ ، ۱۳:۲۴ .¸¸.•*¨`اصفهان سیتی´¨*•.¸¸.
سلام دوستان
با بزرگترین شهربازی کشور در کلانشهر اصفهان
به روزم.....
جالیبدی قارداش
پروردگارا فراق آن هستی جانها و مونس قلبها سبب شده که دیگر هیچ عیدی برای ما نباشد و همیشه همه وجودمان حزن فراگرفته باشد مارا به دیدار آن حضرت خرسند فرما.
ای رئوف به لطف و کرمت قسمت می دهیم که نعمتت را بر ما کامل بفرما و این آرزوی دیرینه مارامستجاب فرما و ما را درآتش فراقش سوزان و وصال آن حضرت را برما آسان فرما .
آمین یارب العالمین

سلام
من شما رو لینک کردم
ممنون میشم
شماهم مارولینک کنید
۱۸ دی ۹۱ ، ۲۰:۵۳ هم کلاسی
در ضمن لینکتون کردم اگه لایق دونستین بلینکین
وب جالبی دارین.وبی که هر کسی اشکال کامپیوتری داشت می تونه به این وب سر بزنه واقعاً عالیه
کاش به جای عکس پچگی عکس حالتون می ذاشتین.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی